تاریخچه ساعت سیتیزن و سیر تکاملی کمپانی Citizen تا امروز
تاریخچه ساعت سیتیزن به سال 1924 برمیگردد جایی که اولین ساعت جیبی این مجموعه تولید شد. این کمپانی در سال 1995 با طور رسمی نامگذاری شد. هدف این شرکت تولید محصولاتی بود که جزء جداییناپذیر زندگی مشتریان باشند و بعد از گذشت تقریباً 100 سال باید گفت که این شرکت در این زمینه کاملاً موفق عمل کرده است.
سیتیزن توانایی بسیاری زیادی در ترکیب و اصلاح فناوریهای این صنعت داشته و توانسته ساعتهایی را تولید کند که نوآوری در آنها کاملاً مشهود است.
خاستگاه کمپانی CITIZEN (سال 1924)
در ژاپن دهه 1920، بیشتر ساعتهای فروختهشده از نوع جیبی بود که از خارج از کشور وارد میشدند. در این زمان مؤسسه تحقیقاتی ساعت شوکوشا مصمم به تولید یک محصول باکیفیت ساخت ژاپن بود. بهاینترتیب اولین ساعت جیبی خود را در سال 1924 تولید و عرضه کرد. ساعت تولیدی بهعنوان اولین محصول، بسیار باشکوه بود اما نامی برای آن در نظر گرفته نشده بود.
آن موقع بود که از شهردار توکیو، کنت شینپی گوتو خواسته شد که یک نام را پیشنهاد دهد. نامی که او پیدا کرد «CITIZEN» بود. نام سیتیزن بیانگر این امید بود که همهی مردم – شهروندان – از ساعتهای تولیدشده توسط این شرکت برای مدت طولانی استفاده کنند و آن را گرامی بدارند. این همان فلسفه و شعار کمپانی سیتیزن است.
تولد سیتیزن «ساعتی که واقعاً بخشی از زندگی شماست» (سال 1995)
فلسفهای که از زمان عرضه اولین ساعت جیبی در سال 1924 تغییری نکرده بود، این شرکت را ترغیب کرد تا مجموعهای از فناوریها و عملکردها را توسعه و اصلاح کند. در سال 1995 عوامل شرکت، تصمیم گرفتند تا دوباره با ایده آل اصلی خود یعنی «موردعلاقه شهروندان، کار برای شهروندان» ارتباط برقرار کنند. تاریخچه ساعت سیتیزن به سمتی رفت که پیشرفتهترین فناوریها گرد هم آورده شدند تا ساعتهایی منحصربهفرد تولید شود.
درواقع مدلهای نسل اول که بر اساس مفهوم «بخش جداییناپذیر زندگی شما بودن» توسعهیافتهاند، دارای ویژگیهای متمایزی هستند که برند سیتیزن امروزی را خاصتر از همیشه جلوه میدهد.
توسعه مجموعهای از ویژگیها و قابلیتها (سال 1998)
بهبود مشخصات اولیه نسلهای بعدی از یک محصول، پیشرفت طبیعی محسوب میشود. در تاریخچه ساعت سیتیزن مدلهای نسل دوم با الهام از پاسخ به نظرسنجیهای مشتریان، بهشدت بر قابلیت استفاده بهتر و راحتتر متمرکز شدند.
در این زمان بود که خصوصیات مختلفی مانند تقویم دائمی معتبر تا سال 2100 و زمان جهانی (که در سفرهای خارج از کشور باارزش است) همراه با نوارهای فلزی ضد حساسیت و کلیپسهای دکمهای که میتوانند بدون هیچگونه مشکلی باز شوند، به ساعتهای سیتیزن اضافه شدند. ساخت ساعتهایی که راحتی و سهولت استفاده را در اولویت قرار میدهند، سنتی است که CITIZEN باافتخار تا به امروز آن را حفظ کرده است.
معرفی Super Titanium برای سبکی و راحتی بیشتر
استفاده از Super Titanium ماده اصلی توسعهیافته و پالایششده توسط CITIZEN مقاومت در برابر خراش و خوردگی، سبکی و مناسب بودن برای پوستهای حساس را در سطوح بهتری ارائه داد. علاوه بر این استفاده از تیتانیم رنگهای جدیدی را به مجموعه ساعتهای این شرکت اضافه کرد که با استقبال شدید مشتریان همراه شد.
تولید یک موتور مکانیکی
در تاریخچه ساعت سیتیزن، هشتادمین سالگرد تأسیس که در سال 2010 برگزار شد نقطه عطفی برای این شرکت بود. با توسعه کالیبر 0910، یک موتور مکانیکی خودکار جدید برای ایستادن شانهبهشانه در کنار Eco-Drive بهعنوان دومین راهحل پایدار در عصر نگرانیهای زیستمحیطی، عرضه شد.
با مدیریت هر فرآیند، از ساخت اجزای جداگانه تا مونتاژ نهایی در داخل، یک مدل مکانیکی با دقت بسیار بالا ایجاد شد. این مدل تجسم دقت و زیبایی بود که تمام ساعتهای مکانیکی CITIZEN را از اولین محصول آن تا آخرین مدلهای Caliber 0200 متمایز میکند.
شروع یک تلاش جدید: Eco-Drive با دقت سالانه ± 5 ثانیه
دقت اکثر ساعتهای کوارتز تا 15 ± ثانیه در ماه است؛ اما CITIZEN با دستیابی به دقت 5± ثانیه در سال، مسیر جدیدی را در این راه موفقیت پیمود. این دستاورد به لطف Eco-Drive، فناوری اختصاصی سیتیزن که با انرژی نور کار میکند، حاصل شد که تحولی عظیم در تاریخچه ساعت سیتیزن بود.
دقت اکثر ساعتهای کوارتز تا 15 ± ثانیه در ماه است؛ اما CITIZEN با دستیابی به دقت 5± ثانیه در سال، مسیر جدیدی را در این راه موفقیت پیمود. این دستاورد به لطف Eco-Drive، فناوری اختصاصی سیتیزن که با انرژی نور کار میکند، حاصل شد که تحولی عظیم در تاریخچه ساعت سیتیزن بود.
چالش ادغام تکنولوژی و سنت: ملاقات Eco-Drive با صفحه Washi
ازآنجاییکه Eco-Drive از نور بهعنوان منبع تغذیه استفاده میکند، همه مدلهای Eco-Drive به سلول خورشیدی در زیر صفحه خود مجهز شدهاند. شرکت سیتیزن سالهای زیادی را صرف تحقیق در مورد طیف وسیعی از مواد شفاف برای صفحه کرده است.
این مطالعات درنهایت متخصصان شرکت را به سمت مادهای به نام کاغذ Washi هدایت کرد که در تاریخ ژاپن نسبتاً قدیمی بود. Washi، کاغذ سنتی ژاپنی است که بهعنوان پخشکننده نور در درهای کشویی کاغذی و فانوسهای قدیمی استفاده میشد. این کاغذ درحالیکه نور را از طریق شکافهای بین الیاف جذب میکند، سطح بافت آن نیز میتواند جاذب نور باشد که بسته به زاویه تابش عملکرد متفاوتی خواهد داشت.
چالش برای تاج: نوسان دقت سالانه 1± ثانیه
این چالش در تاریخچه ساعت سیتیزن برای ساخت دقیقترین زمانسنج در جهان انجام شد که کاملاً موفقیتآمیز بود. برای انجام این کار، از یک نوسانگر کریستالی بهجای مدل قبلی که چنگالی شکل بود و در اکثر ساعتهای کوارتز وجود داشت، استفاده شد.
در این تاریخ بسیاری از پیشرفتهترین فنآوریهای اختصاصی سیتیزن از فرآیند LIGA برای ساخت چرخدندههایی با دقت استثنایی گرفته تا خصوصیت تصحیح دما که اندازهگیری آن یکبار در دقیقه انجام میشود گرد هم آورده شد. بهاینترتیب یک Eco-Drive فوقالعاده دقیق با دقت سالانه 1± ثانیه تولید و روانه بازار شد. عدد جادویی 1± ثانیه غوغای قابلتوجهی در دنیای ساعتسازی و تاریخچه ساعت سیتیزن ایجاد کرد.
یکقدم جلوتر در دقت و زیباییشناسی
به دنبال دقت پایدار و زیباییشناسی خیرهکننده، در تاریخچه ساعت سیتیزن اولین موتور مکانیکی از سال 2010 توسعه یافت؛ اما در ادامه فلسفه طراحی ساعت تسلط CITIZEN در پردازش اجزا با مهارتهای تزئینی La Joux-Perret سوئیس، برای ایجاد کالیبر 0200 ترکیب شد و دقت 3- تا 5+ ثانیه که فراتر از استاندارد کرنومتر (ISO3159) است، ارائه شد.
اگرچه این بخش با کالیبر 0200 به پایان میرسد اما توقف برای شرکت سیتیزن تعریفی نداشته و ندارد. این شرکت همواره در حال تعریف چالشهایی است که با دستیابی به آنها انقلابی را در صنعت ساعتسازی برپا کند. بهمانند آنچه در مورد Eco-Drive اتفاق افتاد.
حال که با سیر تکاملی این شرکت آشنا شدیم، قیمت ساعت سیتیزن بیشازپیش توجیهپذیر خواهد بود. این شرکت برای ارائه محصولات باکیفیت، توجه به خواست و نیاز مشتری را در اولویت قرار داده است.
مجموعه سیتیزن سنتر، نمایندگی معتبر محصولات Citizen در ایران
بعد از بررسی تاریخچه ساعت سیتیزن میتوان با دید بهتری نسبت به خرید محصولات این شرکت اقدام کرد. این کار مستلزم شناخت یک مرکز معتبر برای خرید و دریافت خدمات پس از فروش است. بدیهی است که وقتی قیمت ساعت سیتیزن را مورد ارزیابی قرار میدهیم با احتیاط بیشتری فروشنده آن را انتخاب کنیم.
در نظر داشته باشید که لوکسترین و باکیفیتترین محصولات تولیدشده توسط برندهای معروف نیز ممکن است با مشکلاتی روبهرو شوند. در این زمان نقش خدمات پس از فروش بسیار ضروری خواهد بود. از طرفی امروزه مدلهای غیر اصل با دقت و شباهت زیادی تولید میشوند؛ بنابراین بهتر است خرید خود را از مجموعهای انجام دهید که دغدغهای برای این موارد نداشته باشید.
سیتیزن سنتر با سالها حسن شهرت بهعنوان نمایندگی اصلی و خدمات پس از فروش برند سیتیزن در ایران در حال فعالیت است. شما کاربران عزیز میتوانید با خرید از این مرکز تضمین اصالت کالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش معتبر و طولانیمدت را دریافت کنید.